Jeha de meubelconcurrent

Al sinds 1989 is Jeha de Meubelconcurrent een begrip in Noord-Nederland. Hoe kan het dan dat het succes van de webshop achterblijft? We gaven de webshop een compleet nieuw design en gingen aan de slag met zoekmachine adverteren, optimaliseren en andere vormen van online marketing. Het gevolg? In ieder geval 60% meer conversies!

Over Jeha

Met een winkeloppervlakte van maar liefst 14.000 vierkante meter verdeeld over twee vestigingen is Jeha de Meubelconcurrent al sinds 1989 een begrip in Noord-Nederland. Bij Jeha vind je een grote collectie meubels en andere accessoires op het gebied van woninginrichting van verschillende topmerken als Xooon en Label51.

inrichting van een woonkamer

De uitdaging

De fysieke winkels van Jeha zijn dankzij een ruim assortiment met scherpe prijzen een groot succes. De online resultaten daarentegen bleven achter. Aan ons de taak om ervoor te zorgen dat Jeha ook online een begrip wordt in Noord-Nederland op het gebied van woninginrichting. De webshop moest beter gevonden worden en meer op de producten focussen. In het kort:

  • Compleet nieuwe webshop creëren
  • Online autoriteit opbouwen
    Online conversies genereren

Strategische keuzes

We gingen de uitdaging aan en ontwierpen een compleet nieuwe webshop voor Jeha. Een straks design, waarbij de focus op de meubels ligt. Bij het design ging extra aandacht naar de gebruiksvriendelijk, voor een optimale bezoekerservaring. 
Na het vernieuwen van de webshop zijn we gestart met online adverteren. We maakten gebruik van Google Search, -Shopping en Social Media én schreven nieuwe landingspagina’s om mee te adverteren en de online vindbaarheid organisch te verbeteren (SEO). In het kort waren de belangrijkste punten uit de strategie:

  • Converterende nieuwe webshop bouwen
  • Landelijke en regionale Google Search en -Shopping campagnes
  • Social Media branding campagnes
  • SEO Copywriting
Bekijk website

De Resultaten

Het nieuwe design van de website, met compleet nieuwe interface en structuur, bleek al gauw een schot in de roos. In combinatie met de nieuwe content die we creëerden op basis van belangrijke zoektermen en slimme Google campagnes, boekten we onder andere de volgende resultaten:

  • 105% meer organische gebruikers
  • 60% hoger conversie
bezoekers jeha
jouw webshop optimaliseren jeha

Jouw webshop optimaliseren

Hoe ziet jouw webshop eruit? Zijn er in het design verbeteringen door te voeren waardoor je (nog) meer conversies uitlokt? Of zijn er misschien kansen op het gebied van adverteren of het vergroten van jouw organische online vindbaarheid? Wij denken graag met je mee. Neem direct contact op of laat je gegevens achter voor een gratis website analyse aan, dan mailen we jou onze bevindingen en kunnen we voor jou, net als voor Jeha de Meubelconcurrent, jouw conversies naar het volgende niveau tillen.

Vraag gratis analyse aan