Project Description

Topgazon

Topgazon verkoopt écht Drents gras van de hoogste kwaliteit dat groener is dan dat van de buren. Gevestigd in Nooitgedacht wilde Topgazon de online verkoop van de grond krijgen om zo het afzetgebied te vergroten. Aan ons de taak om ervoor te zorgen dat Topgazon deze doelstellingen behaalt.

“Super bedrijf, kan Maarten en z’n team iedereen aanraden. Doen wat ze zeggen en geen flauwekul, de klant moet tevreden zijn. En de klant is super tevreden, goeie resultaten met AdWords dankzij RAM.”

– Arnout, Topgazon.nl

De uitdaging

Topgazon kwam bij ons terecht toen hun reguliere afnemers niet meer voldoende afnamen in het hoogseizoen. Doordat Topgazon met grote voorraden zat en hiervan af moest, was een snelle schakeling om de online markt te betreden noodzakelijk. En dit was niet zonder resultaat! Een jaar na deze omschakeling, waarbij zowel de website als de campagnes verder geoptimaliseerd zijn, kan je stellen dat Topgazon.nl een stabiele webshop is geworden waarin nu niet alleen in het hoogseizoen maar het hele jaar door graszoden worden besteld.

  • Bestellingen het hele jaar door
  • Meer online bestellingen
  • Afzetgebied uitbreiden
  • Snelle omschakeling naar online afzetmarkt

Strategische keuzes

Omdat het hoogseizoen op het punt stond te beginnen toen Topgazon bij ons kwam, moesten we snel schakelen om de gewenste doelen te bereiken. Om op de korte termijn resultaat te boeken zijn we als eerste aan de slag gegaan met het inzetten van Google Ads. Om optimaal resultaat te bereiken is er ook gekozen voor het gebruik van Google Shopping.

Daarnaast is er een nieuwe webshop gebouwd om de gebruikerservaring dusdanig te optimaliseren dat het bestelproces voor de bezoeker gemakkelijker werd.

  • Slimmer inzetten Google Ads
  • Google shopping implementatie
  • Redesign webshop
webdesign bano.nl

Resultaten

  • Verdubbeling organische bezoekers t.o.v. vorig jaar

  • Bestellingen door heel Nederland

  • 200% groei in online omzet