Over Bano

Bano bedenkt, ontwerpt en ontzorgt op het gebied van event technologie. Vanuit Groningen bedienen ze de hele wereld met hun beurspresentaties en indrukwekkende evenementen. Een heus begrip in de evenementen branche. Op online gebied waren ze helaas nog geen autoriteit. Dus hoe zorgen wij ervoor dat Bano ook online een autoriteit wordt en meer aanvragen krijgt via de website?

Logo bano
workflow van bano grafisch weergegeven

De uitdaging

Bano wilde graag een website die hun identiteit goed overbracht en alle specialisaties duidelijk naar voren bracht. Daarnaast wilden ze meer online autoriteit en meer aanvragen via de website. 
Ze hadden weinig aanvragen vanuit hun eigen regio en wilden ook graag de iets kleinere opdrachten vanuit de regio binnenhalen.

  • Website gericht op alle specialisaties
  • Binnen een jaar aanzienlijke stijging van bezoekers
  • Meer online aanvragen
  • Eigen regio/ kleinere ondernemers

Doelgroep

  • Nederlandse event organisatoren
  • Bedrijven met eigen events
  • Bedrijven op zoek naar een beurspresentatie

Strategische keuzes

We hebben er als eerst voor gekozen om de Nederlandse en Engelse website los te trekken. De vindbaarheid die ze al hadden opgebouwd met hun .eu domein ging dan wel enigszins verloren, maar zou betere vindbaarheid opleveren op langer termijn.

Toen de website eenmaal stond hebben we vol ingezet op vindbaarheid en autoriteit door het schrijven van branchegerelateerde blogs. Met verschillende “how to’s”, “tips en trucs” en checklists hebben we een grotere doelgroep proberen aan te spreken om zo meer autoriteit op te bouwen. Zo hadden latere conversiegerichte landingspagina’s een betere ranking.

Bekijk website

Resultaten

  • Groei organische bezoekers (zie figuur)
  • Originele domeinnaam naar Engels zonder bezoekersverlies
  • 300% meer conversies
grafiek van behaalde resultaten website verkeer