De transitie van handmatig naar geautomatiseerd online adverteren

We leven in een wereld die langzamerhand volledig geautomatiseerd lijkt te worden. De productie van levensmiddelen en auto’s, om maar iets te noemen, vinden we al jarenlang normaal. De komst van applicaties die het dagelijkse leven ‘gemakkelijker’ maken als Thuisbezorgd.nl en Uber kennen we ook. Uiteraard staat Google ook niet stil. Sterker nog, Google is eigenlijk de patron als het gaat om innovatie en automatisering.

Als we het hebben over ‘recente’ ontwikkelingen binnen Google is Voice search hier een perfect voorbeeld van. De verwachtingen rondom voice search zijn dan ook hooggespannen in marketingland. Artificial Intelligence (AI) adverteren heeft al een tijd geleden zijn intrede gedaan. De grote bedrijven weten inmiddels al niet meer beter. Voor kleine bedrijven is dit echter veelal nog een ander verhaal. De transitie van handmatig naar geautomatiseerd adverteren is vaak een grote stap. Dit bleek eens te meer bij het Digital Agencies 2020 Event in Amsterdam. Op 4 april jl. waren wij van RAM Online Marketing hier op uitnodiging van Google en Adcore om als small agency geïnformeerd, of beter gezegd, geïnspireerd te worden over de toekomst van AI adverteren.

“Google neemt het menselijk denken volledig over”

Bewustwording

“De realiteit verandert!”, was de inleidende zin die gesproken werd op Digital Agencies 2020. Pure bewustwording dat wij, als small agencies, mee moeten gaan met de veranderingen binnen de online marketing. De transitie van het handmatig adverteren naar geautomatiseerd adverteren moet ingezet worden; liever vandaag nog dan morgen! Handmatig campagnes maken en optimaliseren kan niet meer! Laat Google voor je denken! Google heeft immers een denkvermogen waar geen mens aan kan tippen. Met enige vorm van plaatsvervangende schaamte hoorden wij deze woorden aan alsof wij een vorm van ‘middeleeuws adverteren’ hanteren. Mocht bewustwording nog geen betekenis hebben gekregen, dan was dat nu wel het geval geweest! Na inspirerende lectures over de toekomst van het online adverteren is bij ons één ding duidelijk geworden: wij gaan die transitie maken! Wij gaan Google voor ons laten denken door gebruik te gaan maken van Adcore.

 

Automation en AI features

De sprekers op het event spraken over de voordelen van automation en AI features binnen het online adverteren. Geweldige resultaten, minder arbeidsintensief en een geweldige communicatie met je klanten waren dé voordelen die bereikt worden wanneer je werkt met Adcore als platform voor digitaal adverteren. Inmiddels werken we enkele dagen met het programma en de eerste ervaringen zijn geweldig. Het geautomatiseerd maken en optimaliseren van campagnes bespaart je enorm veel tijd. Deze tijd kun je weer gebruiken om diepgaander in de materie te duiken. Het handmatig aanpassen van je productfeed en doorvoeren van bodaanpassingen behoren tot het verleden en daar zijn we blij mee! Wij geloven in de toekomst van AI adverteren!

Wil jij middels AI online adverteren met jouw producten/diensten? Neem dan contact met ons op. Onder het genot van een kop koffie of thee gaan we samen kijken hoe we de verkoop van jouw producten en/of diensten een boost gaan geven.

Herbert Bultema

SEO Marketeer

Neem contact op

Herbert Bultema

SEO Marketeer

De ruggengraat van RAM die waterdichte SEO-analyses uitvoert, gelikte landingspagina’s schrijft en eigenhandig de afdeling HR is van RAM. Herbert is perfectionistisch, vriendelijk en gespecialiseerd in alles wat er bij SEO komt kijken.

Neem contact op

Nog niet uitgelezen?

Andere inzichten

Black Friday: hoe blijf je transparant?

Twijfel(de) jij aan of je mee wil doen met Black Friday en Cyber Week? Je...

Boost je lokale SEO binnen een uur!

Wil je je lokale SEO verbeteren en binnen korte tijd meer potentiële bezoekers naar je...

Zo check je of jouw SEA marketeer geen steken laat vallen

Adverteren op Google kan je als ondernemer een hoop kosten, maar nog veel meer opleveren!...

Wat kan je allemaal met Google Lens?

Ik denk dat we allemaal wel net zulke coole patta's zouden willen hebben als Lútsen...

Hoe en waarom: een social media aanwezigheid voor jouw bedrijf

Social media heeft een prominente plek ingenomen in het dagelijkse leven van vele mensen en...

Loop ik conversies mis met mijn verouderde website?

Een vraag die veel ondernemers zichzelf stellen: “Hoe lang gaat mijn website mee? Ik heb...

Is Google Ads het waard voor mijn bedrijf?

Zou het niet super zijn om eenvoudig nieuwe mensen te bereiken met jouw producten of...

De balans vinden tussen privacy en dataverzameling

Steeds meer consumenten zijn zich hyperbewust van het feit dat zij online veel persoonlijke data...

De 5 voorwaarden voor effectief webdesign

Webdesign is één van die dingen waarvan je denkt dat het makkelijk is, totdat je...

5 Quick wins voor je SEO optimalisatie

Wil jij knallen met je website maar word je nog niet helemaal bovenaan vertoond bij...

5 onmisbare marketing tools voor elke ondernemer

Dan staat je prachtige nieuwe website online: en nu? Ben je helemaal klaar? Zeker niet....

Linkbuilding: de nette manier

Om te bepalen of jouw website relevant genoeg is om deze hoog in de zoekresultaten...

Search Engine Advertising: Hoe gaan wij te werk?

Voordat je begint met het maken van een campagne stel je een doel. Wat wil...

Een Service Level Agreement, waarom is dat handig?

Het ontwikkelen van software gaat al lang niet meer zoals het vroeger ging. Vroeger werd...

Google Ads: de machine achter het online adverteren

De machine achter het online adverteren Naamsbekendheid creëren, daar begint het voor veel bedrijven. Waar...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *