De machine achter het online adverteren
Naamsbekendheid creëren, daar begint het voor veel bedrijven. Waar vroeger veelal gebruik werd gemaakt van offline marketing en online marketing nog totaal buitenbeeld was, kan men tegenwoordig niet meer zonder. Door digitalisering heeft het online gedeelte een prominente rol verworven binnen de marketing. De offline marketingkanalen worden gecombineerd met de online marketingkanalen om de perfecte marketingstrategie te creëren, met als uiteindelijke doel om jezelf als bedrijf op de kaart te zetten, te ontwikkelen en te blijven groeien naar ongekende hoogten.
Dat is wat wij bij RAM Online Marketing als bedrijf willen realiseren! Wat start als een onderneming met online slechts enkele producten, uit te laten groeien tot een grote goedlopende webshop en website, én een bekende naam in de regio, provincie of zelfs het land…
Het komt geregeld voor dat een bedrijf bij ons komt met de vraag: ‘ik word maar niet gevonden op Google, kunnen jullie wat voor mij betekenen’? Als online marketing specialisten weten wij maar al te goed welke strategieën toegepast moeten worden om klanten als deze te helpen en groei te realiseren. Een belangrijke rol daarin is weggelegd voor het online reclame maken, oftewel het online adverteren. De machine achter het online adverteren is Google Ads (voorheen Google AdWords)!
Google AdWords is het online advertentieprogramma van Google waarmee bedrijven reclame kunnen maken via op tekst gebaseerde zoekadvertenties, grafische display advertenties, YouTube-advertenties en in-app mobiele advertenties. Het feit dat ik hier zowel de naam Google AdWords als Google Ads benoem zegt al voldoende… Het advertentieprogramma heeft enkele maanden geleden haar naam veranderd en belichaamt daarmee haar continue ontwikkeling. Van adverteren op Google met simpele tekstadvertenties om naamsbekendheid te creëren, tot het inzetten van dynamische remarketingcampagnes om terugkerende klanten te triggeren om toch dat ene product te kopen; de mogelijkheden met Google Ads zijn eindeloos en het houdt niet op… Nee, Google zal haar advertentieprogramma blijven ontwikkelen en zo ook zullen wij als jong online marketing bedrijf ons blijven ontwikkelen en meegaan met de laatste trends op het gebied van online adverteren. Op deze manier kunnen wij alle bedrijven, groot en klein, nu én in de toekomst helpen om te blijven klimmen. Dat is waar RAM voor staat!