Deze blog is geschreven vanuit een ander perspectief dan dat we gewend zijn. Geen opsomming over hoe een shopping campagne op te zetten en welke strategieën te gebruiken en ook geen vermelding van de nieuwste online marketing trends voor 2019. Nee, vandaag neem ik de SEA-specialist onder de loep. Wat beweegt een SEA-specialist? En hoe is werk gerelateerd aan het leven? Geschreven vanuit mijn eigen ervaring als SEA-specialist ga ik in op de bovenstaande vragen.

Als bewegingswetenschapper beweeg ik mij nu voor ongeveer 1,5 jaar in de wereld van de online marketing. Het analytische denkvermogen dat ik als wetenschappelijk onderzoeker heb ontwikkeld wilde ik gebruiken en terug laten komen in mijn huidige baan. Dit heeft ertoe geleid dat ik mij ben gaan specialiseren in SEA en nu een jaar werkzaam ben als SEA-specialist. Na een bewogen afgelopen jaar leek het mij interessant om nu eens terug te blikken op het afgelopen jaar waar ik als SEA-specialist door het leven ging en dit te delen met mijn collega’s uit de online marketing sector.

Waar het begon… De eerste week: ik kan het mij nog als de dag van gisteren herinneren! Het woord ‘optimaliseren’ werd niet één of twee keer genoemd gedurende die week. Nee, talloze keren kreeg ik het te horen. Dit heeft mij aan het denken gezet en sindsdien doen realiseren dat online marketing draait om optimaliseren.

Optimalisatie is de sleutel tot succes als je kijkt naar het opzetten van online marketing campagnes, het meten van de effectiviteit van de campagne, het evalueren van de sleutelfactoren tot succes en falen en het gebruik van de data en kennis om gedurende de volgende periodes beter te presteren. Eigenlijk is het als het leven… Je onderneemt iets, met vallen en opstaan leer je van je fouten en successen om deze ervaringen vervolgens mee te nemen om het de volgende keer beter te doen. Met name in de constant veranderende omgeving van de online marketing draait het om ‘adapting’; zie jezelf als een spons die de nieuwste online marketing trends en ontwikkelingen in zich opneemt, de nieuwste strategieën leert en de technologieën, ontwikkeld door de slimste breinen in de online marketing branche, onder de knie dient te krijgen. Dit alles doe je met dat ene doel in het achterhoofd: je kennis te verbreden en uit te breiden, beter worden! Oftewel, jezelf te optimaliseren! Het werk en het leven van een SEA-specialist zijn te zien als twee parallel lopende wegen die elkaar complementeren.

Tijdens het schrijven van dit stukje leesvoer wil ik nogmaals benadrukken dat ons werk en leven draait om optimaliseren! Als SEA-specialist kun je niet simpelweg achterover leunen en denken dat je met je huidige kennis het allemaal wel even doet. Om succes te (blijven) hebben en om voor bedrijven waardevol te zijn, dien je continu bezig te zijn met het uitbreiden van je kennis. Je zult merken dat dit niet alleen van grote betekenis is voor de bedrijven die je bijstaat, maar ook voor de ontwikkeling van jezelf als persoon. Optimaliseren is de enige manier die ons, als SEA-specialisten, helpt om succesvol te zijn in ons werk en in ons leven!

Johan korenberg

SEA Marketeer

Neem contact op

Johan korenberg

SEA Marketeer

Zeg je het maximale uit je SEA-campagne halen, dan zeg je Johan. Met zijn indrukwekkende analytische denkvermogen en kennis van zaken weet hij het hoogste rendement te halen uit elk budget.

Neem contact op

Nog niet uitgelezen?

Andere inzichten

Black Friday: hoe blijf je transparant?

Twijfel(de) jij aan of je mee wil doen met Black Friday en Cyber Week? Je...

Boost je lokale SEO binnen een uur!

Wil je je lokale SEO verbeteren en binnen korte tijd meer potentiële bezoekers naar je...

Zo check je of jouw SEA marketeer geen steken laat vallen

Adverteren op Google kan je als ondernemer een hoop kosten, maar nog veel meer opleveren!...

Wat kan je allemaal met Google Lens?

Ik denk dat we allemaal wel net zulke coole patta's zouden willen hebben als Lútsen...

Hoe en waarom: een social media aanwezigheid voor jouw bedrijf

Social media heeft een prominente plek ingenomen in het dagelijkse leven van vele mensen en...

Loop ik conversies mis met mijn verouderde website?

Een vraag die veel ondernemers zichzelf stellen: “Hoe lang gaat mijn website mee? Ik heb...

Is Google Ads het waard voor mijn bedrijf?

Zou het niet super zijn om eenvoudig nieuwe mensen te bereiken met jouw producten of...

De balans vinden tussen privacy en dataverzameling

Steeds meer consumenten zijn zich hyperbewust van het feit dat zij online veel persoonlijke data...

De 5 voorwaarden voor effectief webdesign

Webdesign is één van die dingen waarvan je denkt dat het makkelijk is, totdat je...

5 Quick wins voor je SEO optimalisatie

Wil jij knallen met je website maar word je nog niet helemaal bovenaan vertoond bij...

5 onmisbare marketing tools voor elke ondernemer

Dan staat je prachtige nieuwe website online: en nu? Ben je helemaal klaar? Zeker niet....

Linkbuilding: de nette manier

Om te bepalen of jouw website relevant genoeg is om deze hoog in de zoekresultaten...

Search Engine Advertising: Hoe gaan wij te werk?

Voordat je begint met het maken van een campagne stel je een doel. Wat wil...

Een Service Level Agreement, waarom is dat handig?

Het ontwikkelen van software gaat al lang niet meer zoals het vroeger ging. Vroeger werd...

Google Ads: de machine achter het online adverteren

De machine achter het online adverteren Naamsbekendheid creëren, daar begint het voor veel bedrijven. Waar...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *