Search Engine Advertising: Hoe gaan wij te werk?

search engine adverteren werkwijze

Om online de juiste doelgroep te bereiken met jouw product of dienst maken wij gebruik van Search Engine Advertising, oftewel SEA.

Wij maken hierbij gebruik van Google Ads

Google Ads is het advertentieprogramma van Google. Hierin kun je oneindig campagnes maken die volledig afgestemd zijn op jouw doelgroep. Google Ads bied je de mogelijkheid om gevonden te worden door potentiele klanten die specifiek op zoek zijn naar jouw producten en diensten op Google. Je betaald alleen voor resultaten zoals klikken naar je website of telefoontjes naar je bedrijf. Dit betekent dat de advertenties vrijwel altijd relevant zijn voor de zoekopdracht.

Hoe stel je nou een campagne op?

Voordat je begint met het maken van een campagne stel je eerst een doel. Wat wil je bereiken met de campagne? Wil je bijvoorbeeld meer websiteverkeer genereren, Wil je producten promoten of juist meer merkbekendheid creëren. Voor elk advertentiedoel maken wij een passende campagne met als uiteindelijk doel meer online verkopen.

Wat zijn de kosten?

Aan online adverteren zijn kosten verbonden. Hiervoor kun je een advertentiebudget instellen. Je hebt de kosten volledig zelf in de hand. Door een maandbudget in te stellen geef je nooit teveel geld uit. Bovendien kun je de uitgaven altijd onderbreken of aanpassen. Heb jij een hele specifieke doelgroep en wil je dat je product of dienst alleen gevonden wordt door deze specifieke doelgroep? Dat kan! Je kan je advertenties targeten op demografie, locatie, tijd en apparaat. Zo verzeker je dat alleen potentiële klanten jouw advertenties zien en je dus niet betaald voor irrelevant verkeer.

Hulp nodig bij het inrichten?

Bij de inrichting en optimalisatie van de campagnes maken wij gebruik van de beste marketingtools en de nieuwste technieken. Op deze manier halen wij het maximale uit jouw advertentiebudget.

Kwaliteitsbewaking

Nadat de campagne is opgezet wordt deze constant geanalyseerd en geoptimaliseerd. Dit is waar wij ons in onderscheiden. Met behulp van Google Analytics verzamelen wij data. Deze data gebruiken wij bij het optimalisatieproces waarbij wij kijken naar belangrijke parameters als ROI en ROAS.

Is het na één keer instellen klaar?

Adverteren is een proces van trial and error. Door campagnes te testen en te optimaliseren halen wij het maximale uit je advertentiebudget. Daarnaast zijn we constant opzoek naar nieuwe openingen om jouw producten en diensten nog beter zichtbaar te maken op de prominente plekken in google. Op basis van deze mogelijkheden maken wij weer nieuwe campagnes met als uiteindelijke doel, meer online groei van jouw bedrijf. Wil jij ook groeien? Neem dan contact met ons op!