Om online de juiste doelgroep te bereiken met jouw product of dienst maken wij gebruik van Search Engine Advertising, oftewel SEA.

Wij maken hierbij gebruik van Google Ads

Google Ads is het advertentieprogramma van Google. Hierin kun je oneindig campagnes maken die volledig afgestemd zijn op jouw doelgroep. Google Ads biedt je de mogelijkheid om gevonden te worden door potentiële klanten die specifiek op zoek zijn naar jouw producten en diensten op Google. Je betaalt alleen voor resultaten, zoals klikken naar je website of telefoontjes naar je bedrijf. Dit betekent dat de advertenties vrijwel altijd relevant zijn voor de zoekopdracht.

Hoe stel je nou een campagne op?

Voordat je begint met het maken van een campagne stel je een doel. Wat wil je bereiken met de campagne? Wil je bijvoorbeeld meer websiteverkeer genereren, wil je producten promoten of juist meer merkbekendheid creëren. Voor elk advertentiedoel maken wij een passende campagne met als uiteindelijk doel meer online verkopen.

Wat zijn de kosten?

Aan online adverteren zijn kosten verbonden. Hiervoor kun je een advertentiebudget instellen. Je hebt de kosten volledig zelf in de hand. Door een maandbudget in te stellen geef je nooit teveel geld uit. Bovendien kun je de uitgaven altijd onderbreken of aanpassen. Heb jij een hele specifieke doelgroep en wil je dat je product of dienst alleen gevonden wordt door deze specifieke doelgroep? Dat kan! Je kan je advertenties targeten op demografie, locatie, tijd en apparaat. Zo verzeker je dat alleen potentiële klanten jouw advertenties zien en je dus niet betaalt voor irrelevant verkeer.

Hulp nodig bij het inrichten?

Bij de inrichting en optimalisatie van de campagnes maken wij gebruik van de beste marketingtools en de nieuwste technieken. Op deze manier halen wij het maximale uit jouw advertentiebudget.

Kwaliteitsbewaking

Nadat de campagne is opgezet wordt deze constant geanalyseerd en geoptimaliseerd. Dit is waar wij ons in onderscheiden. Met behulp van Google Analytics verzamelen wij data. Deze data gebruiken wij bij het optimalisatieproces waarbij wij kijken naar belangrijke parameters als ROI en ROAS.

Is het na één keer instellen klaar?

Adverteren is een proces van trial and error. Door campagnes te testen en te optimaliseren halen wij het maximale uit je advertentiebudget. Daarnaast zijn we constant opzoek naar nieuwe openingen om jouw producten en diensten nog beter zichtbaar te maken op de prominente plekken in Google. Op basis van deze mogelijkheden maken wij weer nieuwe campagnes met als uiteindelijke doel: meer online groei van jouw bedrijf.

Wil jij ook groeien? Neem contact met ons op!

Johan korenberg

SEA Marketeer

Neem contact op

Johan korenberg

SEA Marketeer

Zeg je het maximale uit je SEA-campagne halen, dan zeg je Johan. Met zijn indrukwekkende analytische denkvermogen en kennis van zaken weet hij het hoogste rendement te halen uit elk budget.

Neem contact op

Nog niet uitgelezen?

Andere inzichten

Black Friday: hoe blijf je transparant?

Twijfel(de) jij aan of je mee wil doen met Black Friday en Cyber Week? Je...

Boost je lokale SEO binnen een uur!

Wil je je lokale SEO verbeteren en binnen korte tijd meer potentiële bezoekers naar je...

Zo check je of jouw SEA marketeer geen steken laat vallen

Adverteren op Google kan je als ondernemer een hoop kosten, maar nog veel meer opleveren!...

Wat kan je allemaal met Google Lens?

Ik denk dat we allemaal wel net zulke coole patta's zouden willen hebben als Lútsen...

Hoe en waarom: een social media aanwezigheid voor jouw bedrijf

Social media heeft een prominente plek ingenomen in het dagelijkse leven van vele mensen en...

Loop ik conversies mis met mijn verouderde website?

Een vraag die veel ondernemers zichzelf stellen: “Hoe lang gaat mijn website mee? Ik heb...

Is Google Ads het waard voor mijn bedrijf?

Zou het niet super zijn om eenvoudig nieuwe mensen te bereiken met jouw producten of...

De balans vinden tussen privacy en dataverzameling

Steeds meer consumenten zijn zich hyperbewust van het feit dat zij online veel persoonlijke data...

De 5 voorwaarden voor effectief webdesign

Webdesign is één van die dingen waarvan je denkt dat het makkelijk is, totdat je...

5 Quick wins voor je SEO optimalisatie

Wil jij knallen met je website maar word je nog niet helemaal bovenaan vertoond bij...

5 onmisbare marketing tools voor elke ondernemer

Dan staat je prachtige nieuwe website online: en nu? Ben je helemaal klaar? Zeker niet....

Linkbuilding: de nette manier

Om te bepalen of jouw website relevant genoeg is om deze hoog in de zoekresultaten...

Search Engine Advertising: Hoe gaan wij te werk?

Voordat je begint met het maken van een campagne stel je een doel. Wat wil...

Een Service Level Agreement, waarom is dat handig?

Het ontwikkelen van software gaat al lang niet meer zoals het vroeger ging. Vroeger werd...

Google Ads: de machine achter het online adverteren

De machine achter het online adverteren Naamsbekendheid creëren, daar begint het voor veel bedrijven. Waar...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *