Wat bieden wij

Wij maken inzichtelijk waar jij online staat t.o.v. je concurrenten. Waar liggen de quick wins en op welke punten kun jij op de lange termijn winst behalen? Dit weten wij! Want wij onderzoeken waar je concurrenten in uitblinken, dus waar er voor jou nog veel te halen valt. Met een inzichtelijke rapportage laten onze specialisten je zien waar jij online staat. Nieuwe inzichten die zéér waardevol zijn voor je onderneming, maar nog vaak onderschat worden.

De voordelen

De belangrijkste inzichten

Bij de online concurrentieanalyse verzamelen we een aantal inzichten waaruit we kunnen opmaken waar voor jou de quick wins liggen en waar je op lange termijn aan moet gaan werken. Hieronder enkele van de belangrijkste inzichten op een rij:

  • Wat zijn de sterke en zwakke punten van je concurrenten?
  • Hoe scoren jouw zoekwoorden (op basis van zoekwoordenanalyse) t.o.v. je concurrenten zowel landelijk als lokaal?
  • Welke kanalen gebruiken je concurrenten en waar liggen hier nog kansen voor jou?
  • Waar liggen de quick wins en lange termijn kansen voor je website?

Hoe gaan wij te werk?

Wij starten met een gesprek waarin wij een goed beeld willen krijgen van jouw onderneming en de markt waarin jij je beweegt. We hebben het over de producten of diensten die je aanbiedt, wie je belangrijkste concurrenten zijn, wie je doelgroep is en waar je voornaamste focus op ligt. Met deze informatie op zak gaan onze specialisten aan de slag. Door gebruik te maken van diverse tools en de zoekresultaten van Google komen zij tot unieke inzichten in de markt en over de concurrenten. Op basis daarvan wordt een plan rapport geschreven. Dit bevat een uiteenzetting van de prestaties van jouw website t.o.v. die van je concurrenten.

SEO-techniek uitbesteden?

Wil jij de Online Concurrentieanalyse laten uitbesteden? Wij zijn Google Partner. Daarnaast zijn al onze SEO specialisten ‘Google Search Certified en Google Analytics Certified’ en hebben zij veel ervaring met online concurrentieanalyses. Dit betekent dat zij alle kennis en kunde in huis hebben om de positionering van jouw website t.o.v. die van je concurrenten in kaart te brengen.