Situatie coronavirus zorgt voor enorme omzetverhoging webshops

Leestijd: 4 minuten

Het zijn ongekende tijden voor veel van de webshops. Sinds de uitbraak van het coronavirus in ons land zien veel webshops hun omzet explosief stijgen. Het betreft webshops in de non-food sector. In de week van Pasen realiseerden de webshops zelfs een stijging van 72%. Dit komt neer op tientallen miljoenen euro’s meer dan in dezelfde week vorig jaar. Dat blijkt uit de cijfers van marktonderzoeker CFK.

Dat het goed gaat met webshops is geen geheim. Zo noteerden de webshops voor de corona-uitbraak in ons land al een groei van 16 tot 18% t.o.v. vorig jaar. Inmiddels is dit dus opgelopen tot zo’n 60-70%, aldus directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org.

Webwinkels profiteren van het thuis werken en leven

Door de genomen coronamaatregelen zijn we genoodzaakt om onze tijd zoveel mogelijk thuis door te brengen. Ondanks dat we thuis werken en leven doen we ons uiterste best om gezond te blijven. Alles wat te maken heeft met doe-het-zelf, de tuin, entertainment als spelletjes, gaat enorm goed. Dat blijkt uit de cijfers van de webshops die zich in deze branches begeven. Ook het thuis werken zorgt voor enorme verkopen. De verkoop van bureaustoelen, laptops, printers, muizen, koptelefoons etc. reizen de pan uit. Sommige webwinkels krijgen het niet aangesleept.

Online verkoop moet offline verkoop opvangen

Het is voor webshops een tijd van aanpassen. De verkoop in de fysieke winkels zal opgevangen moeten worden door online verkoop. Uit de cijfers van het CFK blijkt dat dit in veel branches goed blijkt te lukken. Zij het niet, dat je dit altijd nog zelf voor elkaar dient te krijgen. De verkoop schiet niet zomaar de lucht in. Een goede webshop is hierin een vereiste. Maar wat is een goede webshop? Waar dient een goede webshop aan te voldoen en hoe stuur je aan op een zo hoog mogelijke omzet?

Bedrijfssegmenten waar RAM Online Marketing zich thuis voelt

Dit zijn vragen die bij veel webshops liggen, en terecht ook. We willen allemaal onze online omzetten verhogen en weten soms ook wel een beetje hoe het moet (en vaak ook totaal niet). Maar om nu direct in te spelen op de huidige situatie en om dit op de lange termijn vol te houden, heb je de kennis nodig van online marketing deskundigen. Dit is het punt waar wij van RAM Online Marketing je kunnen helpen. Met al onze specialismen én de jarenlange ervaring in bedrijfssegmenten als het MKB kunnen wij jou als webshop laten groeien. Bekijk hier hoe wij dat doen of neem vrijblijvend contact met ons op om je wensen en behoeften met ons te bespreken onder het genot van een kop koffie. Op gepaste afstand natuurlijk!

Neem contact op

Omzetstijging niet voor alle webshops

De huidige situatie zorgt niet bij alle sectoren voor euforie. Webwinkels die met toerisme en vakanties te maken hebben beleven juist dramatische tijden. In de mode heerst er een wisselend beeld. Zo hebben consumenten momenteel geen belangstelling voor luxe kleding, maar worden pyjama’s, joggingsbroeken, ondergoed en gemakkelijke schoenen nu juist enorm veel verkocht. Tijd dus om hierop in te spelen. Met slimme marketing kun jij je omzet in deze tijden nóg meer laten stijgen! Wij willen je hier graag bij helpen.

Laat RAM Marketing je helpen online te groeien

Logisch om nu juist online te kopen

Dat mensen nu zoveel via het internet kopen is logisch. Mensen worden door het kabinet nog steeds geadviseerd om zoveel mogelijk thuis te blijven. Uitgaven aan de horeca, uitjes en vakanties worden nu niet gedaan. Blijkbaar voelen we toch nog de behoefte om geld te laten rollen. Wellicht doordat we onszelf willen belonen voor ons goede gedrag? We zitten immers al zolang thuis… Het kan natuurlijk ook komen doordat we dingen rondom het huis, waar mogelijk, nu zoveel mogelijk op willen pakken. Zoals eerder genoemd wordt er veel geklust en spelletjes gedaan. Blijf dit ook doen is ons advies. Zo help je via je online verkopen de lokale ondernemer én hou je jezelf lekker bezig.

Is dit nieuwe online koopgedrag een blijvertje?

De vraag is natuurlijk: blijven de consumenten ook straks, wanneer alles weer ‘normaal’ is, dit online koopgedrag vertonen? Wijnand Jongen schat dat een kwart dat nieuwe gedrag blijft vertonen. Als voorbeeld geeft hij de consument die nu online bij de supermarkt zijn bestellingen doet. “Deze consument heeft nu een heel bestellijstje samengesteld en inmiddels een vast tijdstip voor de bezorging. Waarschijnlijk vindt diegene het heel handig om dit zo te houden. Het kan heel goed zijn dat dit de standaard wordt. Dit geldt eveneens voor heel veel andere webshops.” Mensen zullen sneller en meer online gaan bestellen, met alle gevolgen van dien voor de winkelstraat en winkelcentra.

Hulp bij online verkoop

Wetende dat de online verkoop de afgelopen tijd hard is gegroeid én dat een deel van dit online koopgedrag in de toekomst zal blijven, is het zaak om hierop in te spelen. Een betrouwbare webshop die marketingtechnisch goed en slim in elkaar zit is hierin een pré. En wij kunnen je daarbij helpen. Met onze expertise en jarenlange ervaring kunnen wij jouw webshop en website helpen groeien. Als jong en dynamisch team houden we ervan om de lijntjes kort te houden. Zo blijft de communicatie altijd laagdrempelig en kunnen we snel inspringen op nieuwe dingen. Onder het genot van een kopje koffie horen wij graag jouw behoeften en wensen. Voorlopig doen we een virtuele bak koffie of komen we bij elkaar en houden we ons keurig aan de 1,5 meter afstand regel.

Kom in contact
Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.
Gratis website analyse Gratis website analyse