De uitdaging
Hoewel Floormade een autoriteit is op het gebied van vloeren in Noord-Nederland, straalde de website dit nog niet uit en lieten de resultaten te wensen over. Daarnaast wilde Floormade niet alleen de eigen regio, maar heel Nederland met hun kwaliteit bereiken. Aan ons de taak om dit aan te pakken.
Strategische keuzes
Hoe zorg je ervoor dat je de grootste kansen benut? Door onderzoek te doen en een online strategie te schrijven. Op basis hiervan gingen we aan de slag. We delen een greep uit onze strategie:
Om de uitstraling van de website overeen te laten komen met de kwaliteit en autoriteit van Floormade, ontwierpen we een nieuw professioneel design. Hierbij hielden we ook rekening met de gebruiksvriendelijkheid van de website. In combinatie met onder andere klantreviews die de betrouwbaarheid en autoriteit van Floormade nog duidelijker naar voren laten komen zorgden we zo voor meer conversies.
Vindbaarheid en zichtbaarheid
Om een grotere doelgroep te bereiken werkten we aan de vindbaarheid en zichtbaarheid van Floormade. En dit doen we nog steeds. Zo zorgen we er met zoekmachine adverteren (SEA) en zoekmachine optimalisatie (SEO) voor dat de doelgroep Floormade vindt.
Met behulp van organische social media posts en social media adverteren maken we Floormade zichtbaarder voor de doelgroep. En wist je dat we ook mensen kunnen bereiken waarvan we weten dat ze geïnteresseerd zijn in de diensten van Floormade, bijvoorbeeld omdat ze al eens op de website zijn geweest?
Resultaten
Inmiddels zetten we onze specialismes al een jaar in voor onze klant Floormade. Met behulp van onze online strategie zorgden we ervoor dat de website in één jaar 240% meer bezoekers ontving. Deze toename, in combinatie met andere factoren zoals het nieuwe design, zorgen vervolgens voor extra conversies!