Ik denk dat we allemaal wel net zulke coole patta’s zouden willen hebben als Lútsen Smits, toch? 😉 Daarom vertellen we je waarom het nu nóg belangrijker is om goede #productafbeeldingen te hebben.

De AI-gedreven Google Lens is namelijk nu al een paar jaar beschikbaar en is vandaag de dag goed voor zo’n 10 miljard zoekopdrachten per maand(!). Je kan er gebruik van maken via de algemene Google app. Maar wat kan je er nu allemaal mee?

Stel, je zit in een restaurant en hebt een fles wijn besteld. Hij is zo lekker dat het geen optie is dat je deze wijn nooit meer zal proeven in je leven. Wat doe je? Je pakt je telefoon, maakt een foto van de fles en stopt deze in Google Lens. De zoekmachine zoekt vervolgens alle webshops en websites op met afbeeldingen van die specifieke wijn.

Maar ook wanneer je (bijvoorbeeld) op een tweedehandskleding platform een screenshot maakt van een (goede) productfoto van een kleding- of meubelstuk, kan je eenvoudig websites vinden die het nieuw aanbieden of iets soortgelijks – qua print, motief, stijl, etc. – hebben.

Lens kan dus allerlei producten visueel identificeren en er identieke óf soortgelijke producten vinden op het internet. Als webshop is het natuurlijk super om via deze weg nieuwe (potentiële) klanten op je website te mogen ontvangen. Dus tijd om nog eens kritisch te kijken naar hoe goed en duidelijk jouw productfoto’s zijn?!

Andere dingen die Google Lens kan doen:

Benieuwd naar de “basisvoorwaarden” voor productafbeeldingen? Alon Eisenberg van Trusted Shops heeft ze hier voor je op een rijtje gezet.

Rosemarijn dom

SEA & Social Media Marketeer

Neem contact op

Rosemarijn dom

SEA & social media Marketeer

Wat je groeidoelen ook zijn, Rosemarijn verzorgt tactisch uitgedachte marketingstrategieën en campagnes met echte resultaten. Ze weet jouw doelgroep te raken in zoekmachines of op social media, een echte matchmaker.

Neem contact op

Nog niet uitgelezen?

Andere inzichten

Black Friday: hoe blijf je transparant?

Twijfel(de) jij aan of je mee wil doen met Black Friday en Cyber Week? Je...

Boost je lokale SEO binnen een uur!

Wil je je lokale SEO verbeteren en binnen korte tijd meer potentiële bezoekers naar je...

Zo check je of jouw SEA marketeer geen steken laat vallen

Adverteren op Google kan je als ondernemer een hoop kosten, maar nog veel meer opleveren!...

Wat kan je allemaal met Google Lens?

Ik denk dat we allemaal wel net zulke coole patta's zouden willen hebben als Lútsen...

Hoe en waarom: een social media aanwezigheid voor jouw bedrijf

Social media heeft een prominente plek ingenomen in het dagelijkse leven van vele mensen en...

Loop ik conversies mis met mijn verouderde website?

Een vraag die veel ondernemers zichzelf stellen: “Hoe lang gaat mijn website mee? Ik heb...

Is Google Ads het waard voor mijn bedrijf?

Zou het niet super zijn om eenvoudig nieuwe mensen te bereiken met jouw producten of...

De balans vinden tussen privacy en dataverzameling

Steeds meer consumenten zijn zich hyperbewust van het feit dat zij online veel persoonlijke data...

De 5 voorwaarden voor effectief webdesign

Webdesign is één van die dingen waarvan je denkt dat het makkelijk is, totdat je...

5 Quick wins voor je SEO optimalisatie

Wil jij knallen met je website maar word je nog niet helemaal bovenaan vertoond bij...

5 onmisbare marketing tools voor elke ondernemer

Dan staat je prachtige nieuwe website online: en nu? Ben je helemaal klaar? Zeker niet....

Linkbuilding: de nette manier

Om te bepalen of jouw website relevant genoeg is om deze hoog in de zoekresultaten...

Search Engine Advertising: Hoe gaan wij te werk?

Voordat je begint met het maken van een campagne stel je een doel. Wat wil...

Een Service Level Agreement, waarom is dat handig?

Het ontwikkelen van software gaat al lang niet meer zoals het vroeger ging. Vroeger werd...

Google Ads: de machine achter het online adverteren

De machine achter het online adverteren Naamsbekendheid creëren, daar begint het voor veel bedrijven. Waar...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *